آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

با شاهکار جدید سامسونگ، Galaxy buds Live آشنا شوید.

  • -
با شاهکار جدید سامسونگ، Galaxy buds Live آشنا شوید.

نقد و بررسی تخصصی جامع و کامل هدفون وایرلس جدید گلکسی بادز لایو سامسونگ و آشنایی با امکانات و نقاط ضعف و نقاط مثبت این هدست بلوتوث زیبا و جالب

Galaxy Buds Live جدید سامسونگ با این طراحی لوبیا شکلش، تحول بزرگی در حوزه هدفون های بیسم بلوتوث ایجاد کرده است. طراحی این گجت ها با همه هدفون هایی که تاکنون از این شرکت دیده ایم، تفاوت دارد چون اولین هندزفری های بیسیم سامسونگ هستند که از قابلیت سیستم ضد نویز فعال استفاده کرده و بِیس بالاتری هم دارند.
سامسونگ در تولید این نوع گجت ها سابقه خوبی دارد. به عنوان مثال هدفون هایی مثل Galaxy Buds و Galaxy Buds Plus هم در سال های گذشته معرفی شده اند ولی شکل لوبیایی این هدفون ها، با چیزی که در برندهای دیگر دیده ایم هم تفاوت دارد.

 

 تصاویر Galaxy Buds Live

طراحی این هندزفری ها در اوج تفاوت، حس طبیعی و دلپذیری القا می کنند و از نظر کیفیت هم حرف های زیادی برای گفتن دارند و می توانند با گجت هایی مثل AirPods اپل و Pixel Buds گوگل رقابت کنند و بسیاری از قابلیت های آن ها را ارائه دهند و در کنار آن چند ویژگی جدید هم به کاربران سامسونگ تقدیم می کنند!
خبر بد اینجاست که از نظر کیفیت و شفافیت صدا به خوبی بهترین هدفون های اندروید مثل Sony WF-1000XM3 نمی رسند. Buds Live صدای خوبی دارد ولی کیفیتش چیزی نیست که کاربر را شگفت زده کند. چنین اتفاقی برای سیستم ضد نویز هم افتاده است. اگر بخواهیم نشت صدا، برخی از مشکلات نرم افزاری و مجوز IP را نادیده بگیریم، این هدفون شباهت بسیار زیادی با Galaxy Buds Plus سال گذشته دارد که خودش جزو بهترین های بازار نبود.

 

قیمت و تاریخ عرضه Galaxy Buds Live

در حال حاضر می توان Buds Live جدید سامسونگ را از طریق وبسایت رسمی این شرکت، یا فروشگاه های آنلاین دیگر با برچسب قیمت 169.99 دلار یا 179 پوند خریداری کرد. این قیمت از AirPods Pro اپل به طرز قابل توجهی ارزان‌تر است که خودش 249 دلار است. این یعنی گجت های جدید سامسونگ رقیب ارزان‌تر محصول ضد نویز دار اپل است.
نکته عجیب این قیمت گذاری این است که Buds Live تنها 20 دلار از Buds Plus گران‌تر است. تفاوت این دو هندزفری این است که Buds Live از سیستم ضد نویز فعال بهره می برد ولی Buds Plus تنها سیستم کاهش نویز محیطی دارد ولی عمر باتری خود هندزفری ها از نسخه Live بیشتر است. البته میزان شارژ دهی با کیس شارژ همراه لایت از پلاس بیشتر است.
خلاصه کلام این است که بین Buds Plus و Buds Live نسخه لایت انتخاب معقول تری است. مگر اینکه بخواهید بدون وقفه و به مدت زیادی از هندزفری خود استفاده کنید.

 

 

 تصاویر Galaxy Buds Live

 

طراحی Galaxy Buds Live

گلکسی بادز لایو در سه رنگ مشکی، سفید و برنزی عرضه می شوند و کیس شارژرشان نیز همرنگ آن هاست. برای شارژر این گجت، یک پورت USB-C در بخش پشتی قرار گرفته، ولی اگر بخواهید می توانید به صورت بیسیم هم آن را شارژ کنید. دو چراغ LED در بخش درونی و بیرونی کیس قرار گرفته تا کاربر هم بتواند میزان شارژ کیس و هم خود هدفون ها را بداند.
سامسونگ در طراحی خود هدفون ها بسیار منحصر به فرد کار کرده و طرحی نو ایجاد کرده است. در زمانی که سایر سازندگان هدفون های بیسیم، از طراحی AirPod های اپل کپی میکنند، تیم طراحی سامسونگ همه تلاش خود را کرده اند تا گجتی اورجینال با طراحی خاص بسازند.
برای اینکه بتوانید از این هدفون استفاده کنید، باید آن را کاملا به درون گوش خود فرو کنید، به صورتی که فقط رابط های شارژر در بخش بیرونی و بالای هدفون قرار بگیرند. وقتی به خوبی درون گوش جای گرفته اند، Buds Live سامسونگ کاملا سر جایش می ماند و به راحتی از گوش بیرون نمی افتد.

 

 تصاویر Galaxy Buds Live

 

 

البته همانطور که انتظارش را هم خواهید داشت، نمی تواند در تمام گوش ها به خوبی جای گیرد و سازگاری داشته باشد. اگر شما هم گوش های بزرگتر یا مخصوصا کوچکتر از سایز نرمال دارید، یا می خواهید این هدفون ها را برای فرزندتان بخرید، احتمالش بسیار بالا می رود که کانال گوش و بخش درون هدفون باهم سازگاری نداشته و Buds Live به خوبی سر جایش قرار نگیرد و به راحتی از گوش خارج شوند.
اما حتی اگر به خوبی در گوش جای بگیرند، این گجت مشکل دیگری هم دارد و آن مجوز مقاومت در برابر آب IPX2 است و این یعنی مقاومت این گجت تنها برای اندکی عرق کردن مناسب است. اگر بخواهید در یک روز بارانی یا برفی این هدفون هدست بلوتوث را به گوش بزنید و به بیرون بروید، به احتمال زیاد آخرین باری خواهد بود که از آن ها استفاده می کنید.
هر کدام از گوشی های Buds Live سنسور های لمسی که دارند می توانند لمس یگانه، دوگانه و سه‌گانه را تحمل کرده و وظایفی مثل توقف و پخش موسیقی، پخش آهنگ بعدی و برگشت به موسیقی قبلی را انجام دهند. این سنسور ها از لمس با وقفه هم پشتیبانی می کنند که می تواند برای وظایف مختلف شخصی سازی شود. شما می توانید هر کدام از گوشی ها را برای افزایش یا کاهش صدا، راه‌اندازی Bixby یا باز کردن Spotify به کار گیرید. بدیهی است که دستیار صوتی Bixby فقط برای گوشی های سامسونگ در دسترس است و Spotify هم تنها در گوشی های اندرویدی راه اندازی می شود.

 

 تصاویر Galaxy Buds Live

 

سیستم ضدنویز Galaxy Buds Live

تعداد قابلیت ها و تکنولوژی به کار رفته در گلکسی بادز لایو تحسین برانگیز است. در هر یک از گوشی ها، سه میکروفون و یک یونیت تشخیص صدا تعبیه شده که با یک اسپیکر مخصوص برای بِیس، چند سنسور مختلف مثل شتاب سنج، مادون قرمز و یک سنسور لمسی همراه شده است. همه این تکنولوژی مجموعه ای از قابلیت های مختلف را به Buds Live اضافه کرده که جذابیت محصول را افزایش داده.
بیایید اول از سیستم ضد نویز فعال شروع کنیم، چیزی که در هدفون های کوچکی مثل این بسیار نایاب است. چیزی که این هدفون ها را متمایز کرده این است که برای متصل شدن به کانال گوش کاربر، مثل سایر گجت های مشابه بهره‌مند از این سیستم، از سری های سیلیکونی استفاده نمی کنند. سامسونگ از قصد سیستم ضد نویز را طوری توسعه داده که برای بتواند نویز های پس زمینه زیر 700 هرتزی را کاهش دهد. یعنی صدای قطار یا اتوبوس را تا 97 درصد کاهش می دهد ولی کاربر می تواند صدای اعلان ها و اشخاص را بشنود.
این قابلیت به صورت تئوری بسیار هیجان انگیز و کارآمد به نظر آمد ولی در استفاده واقعی، تفاوتی احساس نکردیم. در سطوح صدای پایین، ما می توانستیم صدای اطرافیان را بشنویم و این ربطی به فعال بودن یا نبود سیستم ضد نویز نداشت. اما وقتی صدا را تا 90 درصد بالا بردیم، چه با ANC و چه بدون آن، قادر به شنیدن صدای دیگران نبودیم. به طور کلی باید بگوییم که سیستم ضد نویز یا ANC درست مثل بسیاری از هدفون های بیسیم دیگر، به جای گیری درون گوش و میزان صدا بستگی دارد.

کیفیت مکالمه و تماس با Galaxy Buds Live

این هندزفری در کیفیت برقراری تماس، حرف های زیادی برای گفتن دارد و گواه این ادعا هم استفاده از سه میکروفون است که یکی در بخش درونی و دوتای دیگر بخش بیرون هر طرف تعبیه شده. نکته جالب اینجاست که سامسونگ سیستم به اسم Voice Pickup Unit در این گجت به کار برده که از سنسور شتاب سنج استفاده می کند تا حرکت چانه کاربر را حس کرده و آن را به انرژی داخل صدا تبدیل کند.
این سیستم باعث می شود که صدای کاربر بهتر به طرف مقابل برسد و حتی در محیط های پر سروصدا هم کیفیت تماس کاهش نیابد. در تست هایی که انجام دادیم، کیفیت این سیستم را به خوبی حس کردیم و حتی با پخش موسیقی پس زمینه هم کیفیت صدا به خوبی انتقال یافت.

 

 تصاویر Galaxy Buds Live

کیفیت صدا و شندین موسیقی با Galaxy Buds Live

سامسونگ قابلیت ها و سیستم های متنوعی در Buds Live به کار گرفته تا گجت همواره به اسمارت فون متصل باشد، همه این قابلیت ها با Bluetooth 5 امکان‌پذیر شده اند. برای اینکه اتصال و انتقال صدا بدون وقفه و یکپارچه باشد، گلکسی بادز لایو از سیستمی به اسم Scalable Codec استفاده می کند که از قطع صدا با تغییر نرخ بیت بر اساس قدرت اتصال بلوتوث، جلوگیری می کند.
وقتی ارتباط بیسیم ضعیف است، Scalable Codec به صورت خودکار اطلاعات صوت را با نرخ تراکم بیشتری کدبندی می کند تا هدفون ها بدون اختلال و به صورت یکپارچه داده را دریافت کند. در تست های ما، حتی وقتی اسمارت فون بیش از 5 متر با هدفون ها فاصله داشت هم کیفیت صدا تغییری نکرد. البته بهتر است فاصله بادز لایو با گوشی چندان زیاد نشود.

 

 تصاویر Galaxy Buds Live

 

به طور کلی کیفیت صدا بسیار خوب است، بیس هدفون جالب و محکم است که باعث می شود آهنگ هایی که بِیس دارند بسیار لذتبخش شوند، البته بیس زیاد به قیمت کم شدن وضوح صدا در تن های میانه و بالا تمام می شود. خوشبختانه اپلیکیشن Galaxy Wearable به کاربر این اجازه را می دهد تا بین شش حالت صوتی مثل افزایش بیس یا وضوح گزینه مناسب خود را انتخاب کند. بنابراین اکولایز قابل شخصی سازی نخواهید داشت.
دیگر مزیتی که Galaxy Buds Live دارد این است که چون به صورت کامل به داخل کانال گوش فرو نمی رود، حتی با چندین استفاده هم گوش را خسته نمی کنند. سامسونگ همچنین سیستم تهویه هوایی هم در هدفون های خود قرار داده تا بعد از چندین ساعت استفاده مداوم، کاربر کمتر خسته شود.
خبر بد هم این است که همین سیستم تهویه هوا باعث می شود تا نشت صدا به حدی باشد که اطرافیان بتوانند صدای هدفونتان را بشنوند. بنابراین اگر در یک مکان ساکت بخواهید به موسیقی گوش دهید، خود را آماده کنید که از دیگران تذکر بگیرید.


عمر باتری Galaxy Buds Live

با شارژ کامل، انتظار می رود که گلکسی بادز لایو سامسونگ بتواند به مدت شش ساعت پخش موسیقی را دوام آورد، کیس شارژر هم می تواند تا دو مرتبه به طور کامل گوشی ها را شارژ کند و این یعنی هدفون جدید سامسونگ می تواند تا 20 ساعت موسیقی پخش کند. لازم به ذکر است که Buds Live از تکنولوژی شارژ سریع هم پشتیبانی می کند و کاربر می تواند با پنج دقیقه شارژ، یک ساعت از این هدفون ها استفاده کند.
حال سوال اینجاست که عملکرد باتری در مقایسه با سایر هدفون های برتر بازار چگونه است؟ خب به طور کل باید بگوییم که AirPods Pro اپل هم تقریبا چنین عملکردی را ارائه می کند. از طرف دیگر هدفون های ارزان تری مثل Lypertek Tevi یا Galaxy Buds Plus خود سامسونگ عمر باتری بسیار بهتری دارند.

 


 

جمع‌بندی

 

جمع بندی تصاویر Galaxy Buds Live

 

به طور کل باید بگوییم که Galaxy Buds Live هدفون های خوبی هستند ولی عالی نه. این هدفون ها ویژگی ها و قابلیت های جذاب زیادی دارند و عمر باتری 20 ساعته آن ها نیز کافی به نظر می رسد، ولی کیفیت صدا، چیز فوق‌العاده ای نیست و سیستم ضد نویز هم می توانست بهتر باشد.
از نظر طراحی این هدفون ها کاملا منحصر به فرد هستند، ولی اگر به دنبال سیستم ضد نویز قوی تر و کیفیت صدای بیشتر هستید، باید به گزینه های دیگری مثل AirPods Pro اپل توجه کنید.

مزایا و نکات مثبت
جای گیری مناسب و راحت
بیس پرقدرت و با کیفیت
عمر باتری 10 ساعته

معایب و نقاط ضعف
کیفیت صدای معتدل
سیستم ضد نویز ضعیف
رتبه بندی IP پایین

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه