آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

تصادف اتومبیل خودران شرکت تسلا موجب مرگ 2 نفر در ایالات‌متحده شد

  • -
تصادف اتومبیل خودران شرکت تسلا موجب مرگ 2 نفر در ایالات‌متحده شد

به‌دنبال وقوع یک سانحه تصادف جدید شرکت تسلا بار دیگر با سوالاتی پیرامون کارکرد سیستم خودران اتومبیل‌های خود مواجه شده است. خبرگزاری‌های KHOU، وال استریت ژورنال و رویترز گزارش دادند که در اثر سانحه برخورد یک دستگاه اتومبیل تسلا مدل S محصول سال 2019 به درخت در منطقه شمال هوستون 2 نفر جان خود را از دست دادند. این حادثه در حالی روی داد که هیچ فردی در پشت فرمان خودرو حاضر نبود. مارک هرمان؛ افسر پلیس به رسانه‌ها اعلام کرد که یکی از افراد فوت شده روی صندلی سرنشین جلو و دیگری روی صندلی عقب خودرو نشسته بود.

هنوز مشخص نیست که آیا در زمان وقوع حادثه سیستم خودران اتومبیل فعال بوده است یا خیر. هویت متوفیان شناسایی نشده است؛ اما ظاهرا یکی از آن‌ها 59 و دیگری 69 سال سن داشته است. وبسایت Engadget درخواست خود برای ادای توضیحات را به شرکت خودروسازی تسلا و موسسه NHTSA ارائه نموده است.

چنان‌چه خودروی مدل S آسیب‌دیده واقعا بدون راننده در حال حرکت بوده باشد؛ در این‌صورت حادثه اخیر نشان می‌دهد که سرنشینان از عملکرد سامانه‌های Autopilot، Full Self-Driving یا هر 2 مورد درک درستی نداشته‌اند. از مدت‌ها قبل نگرانی‌هایی در خصوص ارزیابی بیش از حد این فناوری توسط مشتریان  مطرح شده است. در واقع بسیاری از افراد تصور می‌کنند که با وجود سامانه‌های خودران هوشمند می‌توانند فرمان خودرو را رها کرده یا حتی صندلی راننده را به‌طور کامل ترک کنند. با این‌حال حتی نسخه آزمایشی سامانه خودران کاملا اتوماتیک (FSD) نیز امکان رانندگی کاملا خودکار اتومبیل را فراهم نمی‌کند. بنابراین کاربران همواره بایستی برای در دست گرفتن کنترل خودرو آمادگی داشته باشند. چنان‌چه سامانه خودران برای مدت زمانی طولانی به حال خود رها شود؛ در این‌صورت از کاربر درخواست می‌شود تا کنترل خودرو را در دست بگیرد.

سانحه اخیر همچنین یادآوری می‌کند که خدمات اورژانس هنوز با خودروهای برقی و باتری‌های لیتیومی غول‌پیکر آن‌ها به‌طور کامل سازگاری پیدا نکرده‌اند. به گفته مارک هرمان فرآیند اطفاء حریق خودروی مدل S حدودا 4 ساعت پس از برقراری نخستین تماس انجام شده و تیم امداد حتی برای دریافت کمک با شرکت تسلا نیز تماس گرفته است.

این حادثه نشان‌دهنده طراحی خطرناک‌تر خودروهای برقی نسبت به سایر وسایل نقلیه نیست؛ بلکه نشان می‌دهد که سرعت رسیدگی نیروهای آتش‌نشانی به حوادث آتش‌سوزی خودروهای برقی در مقایسه با اتومبیل‌های گازی به‌مراتب کمتر بوده و اصلاح این وضعیت نیازمند گذر زمان خواهد بود.

منبعEngadget

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه