آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

دیدن و ذخیره کردن استاتوس واتس‌اپ دیگران بدون فهمیدن طرف مقابل!

  • -
دیدن و ذخیره کردن استاتوس واتس‌اپ دیگران بدون فهمیدن طرف مقابل!

واتس‌اپ با الگوگیری از اینستاگرام، بخشی به نام استاتوس که همان کار استوری را انجام می‌دهد، به بخش‌های خود اضافه کرده است. کاربران می‌توانند در استاتوس علاوه‌بر اشتراک عکس و ویدئو که در استوری اینستاگرام نیز معمول هست؛ لینک هم با کاربران خود به اشتراک بگذارند. همانطور که همه ما تجربه کردیم، قطعا مواردی بوده‌اند که بخواهیم استاتوس دیکران را ببینیم بدون آن که آن‌ها بفهمند. در اینستاگرام، با ترفند‌های زیادی که توسط کاربران کشف شده، این کار عملی شده و تقریبا اکثر کاربران از این ترفندها مطلع هستند. اما اگر بخواهیم استاتوس دیگران را بدون رد پا ببینیم باید چه کار کنیم؟ چگونه می‌توانیم بدون آن که بفهمند استاتوس آن‌ها را ببینیم؟ ما امروز در این مقاله از آی‌تی‌کلوپ قصد داریم به شما یاد بدهیم چگونه می‌توانید این کار را انجام دهید. با ما همراه باشید.

واتس‌اپ چیست و چگونه معروف شد؟

واتس‌اپ، یک پیام‌رسان سریع، امن با سرورهای قدرتمند است که توسط فیسبوک مدیریت می‌شود. امکان ارسال عکس، فایل، ویدئو، صوت، تماس تصویری و صوتی با کیفیت،ساخت گروه‌ و اشتراک گذاری استوری یا همان استاتوس در این پیام‌رسان وجود دارد. البته نمی‌توان مشکلات فاحش آن را نادیده گرفت اما برای یک ارتباط ساده و دوستانه می‌توانید بهترین انتخاب کاربران باشد.

واتس‌اپ با ورود تلگرام به ایران، به شدت افت کرد و کاربران خود را از دست داد. سال 96 و همزمان با فیلتر شدن تلگرام، این اپلیکیشن توانست دوباره جایی برای خود در میان کاربران ایرانی پیدا کند. اما از حق نگذریم، هر چه که باشد به تلگرام با آن انبوه امکانات قطعا نمی‌رسد! به هر حال، واتس‌اپ توانسته مخاطبان زیادی جذب کند.

دیدن استاتوس واتس‌اپ دیگران بدون رد پا و فهمیدن طرف مقابل!

روش اول- فعال کردن read receipts

این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد بتوانند پیام کاربران را بدون آبی شدن تیک دوم بخوانند. البته مشکلات خاص خود را هم دارد که در این مطلب نمی‌خواهیم به آن مشکلات بپردازیم. اما به هر حال با فعال کردن این قابلیت می‌توانید بدون آن که طرق مقابل بفهمد استاتوس او را ببینید!

نحوه فعال‌سازی این قابلیت:

  • 1- واتس‌اپ را باز کنید و وارد قسمت setting سپس Account شوید.
  • 2- حالا روی گزینه Privacy تب کنید و گزینه Read receipts را غیرفعال کنید.
روش دوم- محل ذخیره‌سازی

همانطور که می‌دانید واتس‌اپ بصورت کاملا خودکار عکس‌ها و ویدئوهایی که دریافت می‌کنید را در گالری ذخیره می‌کند. استاتوس‌ها نیز از این قاعده مستثنا نیستند و در حافظه شما ذخیره می‌شوند. البته این محتوا بصورت پیش‌فرض در دسترس شما نیستند. که در ادامه خواهیم گفت. این محتواها بعد از 24 ساعت از حافظه شما پاک خواهد شد مگر آنکه آن محتوا را به مکان دلخواهی منتقل کنید. برای استفاده از این قابلیت:

  • 1- وارد پوشه واتس‌اپ در حافظه داخلی‌تان شوید. پوشه Status را انتخاب کنید. ممکن است این پوشه را نبینید حالا چه کنیم؟
  • 2- این پوشه در قسمت حافظه پنهان است. فقط کافی‌ است در پوشه واتس‌اپ، روی سه نقطه بالا کلیک کنید و روی Setting تب کنید. حالا گزینه Show hidden files را فعال کنید.
  • 3- حالا به پوشه واتس‌اپ برگردید و می‌توانید گزینه Status را ببینید، فایل‌ها را ذخیره کنید. 

توجه داشته باشید این فایل‌ها پس از 24 ساعت، خودکار حذف می‌شوند اما اگر شما بصورت دستی آن‌ها را حذف کنید، هرگز نمی‌توانید آن فایل‌ها را بعد از آن از طریق خود واتس‌اپ در استاتوس دیگران ببینید.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه