آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

سامسونگ به‌دنبال فروش بیش از 330 میلیون اسمارت‌فون در سال 2022 است

  • -
سامسونگ به‌دنبال فروش بیش از 330 میلیون اسمارت‌فون در سال 2022 است

اخیرا برخی منابع خبری به برنامه‌های شرکت سامسونگ برای تولید اسمارت‌فون طی سال آینده میلادی دسترسی پیدا کرده‌اند. بر این اساس غول کره‌ای علیرغم معضل کمبود قطعات الکترونیکی در جهان قصد دارد تا میزان فروش اسمارت‌فون‌های تولیدی خود را افزایش دهد.

بر اساس پیش‌بینی‌ها به‌طور کلی در سال 2022 حدودا 334 میلیون دستگاه اسمارت‌فون سامسونگ به بازار عرضه خواهد شد. از این تعداد تقریبا 285 میلیون دستگاه توسط سامسونگ تولید شده و 49 میلیون واحد باقی‌مانده توسط شرکت‌های ثالث طرف قرارداد تولید خواهند شد.

از میان کل هندست‌های تولیدی، حدودا 54 میلیون دستگاه متعلق به پرچم‌داران خانواده گلکسی S خواهد بود. از این تعداد، سهم مدل‌های گلکسی S22، گلکسی S22 پلاس و گلکسی S22 اولترا به‌ترتیب برابر با 14، 8 و 11 میلیون دستگاه خواهد بود. همچنین میزان تولید دستگاه‌های سری گلکسی زد مجهز به نمایشگر انعطاف‌پذیر نیز افزایش خواهد یافت. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها تعداد کل دستگاه‌های تاشو تولیدی به حدودا 13 میلیون واحد خواهد رسید. از این تعداد حدودا 4 میلیون دستگاه متعلق به سری گلکسی زد فولد و 9 میلیون دستگاه متعلق به خانواده گلکسی زد فلیپ خواهد بود.

انتظار می‌رود که در سال آینده شرکت سامسونگ 176 میلیون دستگاه اسمارت‌فون با محدوده قیمت‌گذاری ارزان‌تر را به بازار عرضه نماید. در این راستا، هدفگذاری ترسیم شده از تولید 91 میلیون دستگاه گوشی میان‌رده حکایت دارد. بنابراین در سال 2022 شرکت سامسونگ احتمالا برای نخستین بار پس از سال 2017 موفق به عرضه بیش از 300 میلیون دستگاه اسمارت‌فون به بازار خواهد شد.

سامسونگ در اکثر اسمارت‌فون‌های خود از تراشه‌های بومی اگزینوس استفاده خواهد کرد

بر اساس گزارش وبسایت ETNews در سال آینده، واحد تولید تراشه شرکت سامسونگ میزان نقل و انتقال پردازنده‌های اگزینوس را 2 برابر خواهد کرد. کارشناسان بر این باورند که در حال حاضر حدودا 20 درصد از اسمارت‌فون‌های گلکسی سامسونگ مجهز به پردازنده‌های بومی اگزینوس هستند.

تراشه‌های اگزینوس در اسمارت‌فون‌های تولیدی سایر کمپانی‌ها نیز به‌کار گرفته می‌شوند؛ اما تعداد این دستگاه‌ها بسیار کم است. پایگاه مشتریان تراشه‌های اگزینوس سامسونگ عمدتا شامل برندهای چینی نظیر ویوو و میزو است. تراشه‌های سامسونگ اخیرا به‌دلیل کارآیی نه‌چندان شاخص، بهره‌وری انرژی نامناسب و گرم شدن بیش از اندازه تحت بار پردازشی سنگین مورد انتقاد قرار گرفته‌اند.

در حال حاضر سامسونگ به‌جای استفاده از هسته‌های سفارشی خود به سراغ مدل‌های مبتنی بر معماری ARM رفته است. بدین‌ترتیب عملکرد هر 2 مدل میان‌رده و پرچم‌دار اگزینوس به میزان قابل ملاحظه‌ای ارتقاء یافته و احتمالا در نسل‌های آینده نیز کماکان بهبود پیدا خواهد کرد. منابع دست‌اندرکار ادعا می‌کنند که مسائل مربوط به اتصال 5G و گرما نیز در آینده بسیار نزدیک برطرف خواهند شد.

سامسونگ به منظور ارتقاء عملکرد گرافیکی پردازنده موبایلی خود با شرکت AMD همکاری نموده است. تراشه اگزینوس 2200 نخستین دستاورد این همکاری به‌شمار می‌رود. این نیمه‌هادی نخستین بار در اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار سری گلکسی S22 به‌کار گرفته خواهد شد. بسیاری از دستگاه‌های مقرون‌به‌صرفه و میان‌رده آینده سامسونگ نیز از پردازنده‌های اختصاصی اگزینوس استفاده خواهند کرد. با این‌حال وبسایت ETNews اعلام نکرده که آیا سامسونگ تعداد بازارهای هدف برای اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار خود مجهز به تراشه اگزینوس را افزایش خواهد داد یا خیر.

بر اساس گزارشات، تراشه اگزینوس 2200 با استفاده از فرآیند 5 نانومتری تولید خواهد شد. این تراشه مجهز به 1 هسته ARM Cortex-X2 با فرکانس 2.9 گیگاهرتز، 3 هسته کورتکس A710 با فرکانس 2.8 گیگاهرتز و 4 هسته کم‌مصرف کورتکس A510 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز خواهد بود. پردازنده گرافیکی نیز از فرکانس 1250 مگاهرتزی برخوردار خواهد بود.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه