آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

سامسونگ در ماه جاری بیشترین سهم بازار گوشی‌های اندرویدی را به‌خود اختصاص داد

  • -
سامسونگ در ماه جاری بیشترین سهم بازار گوشی‌های اندرویدی را به‌خود اختصاص داد

طبق گزارشی جدید، سامسونگ در ماه جاری برترین شرکت فروشنده‌ی گوشی‌های هوشمند اندرویدی بازار بوده است.

امروزه اکثر مردم درسرتاسر جهان از گوشی‌های هوشمند اندرویدی استفاده می‌کنند. طبق آمار StatCounter، اندروید ۷۱٫۳ درصد سهم جهانی این بازار را به‌خود اختصاص داده است. درمقام مقایسه سهم این سیستم‌عامل در ماه گذشته ۷۱٫۱ درصد بود. سال گذشته نیز درکل بیش‌از یک میلیارد گوشی اندرویدی روانه‌ی بازار شد ودرحال‌حاضر ۲٫۸ میلیارد کاربر فعال از این سیستم‌عامل استفاده می‌کنند. براساس گزارش SportsLens، حدود ۷٫۴ درصد از سهم بازار جهانی گوشی‌های اندرویدی دراختیار گلکسی‌های سامسونگ است.

سهم ۳۴٫۶ درصدی سامسونگ از بازار جهانی اندروید در ماه جاری

جای تعجب‌ نیست که برند گلکسی، محبوب‌ترین سری گوشی‌های اندرویدی جهان باشد. به‌هرحال، سامسونگ هرسال تعداد بیشتری گوشی هوشمند روانه‌ی بازار می‌کند و تسلط این شرکت بر بازار اندروید احتمالاً یکی از دلایل اصلی ال‌جی برای کناره‌گیری از این حوزه بود.

داده‌های AppBrain نشان می‌دهد سامسونگ ۳۴٫۶ درصد از سهم بازار جهانی را در ماه جاری به‌خود اختصاص داده است. پس‌از غول فناوری کره‌ای، شیائومی با ۱۴٫۳ درصد و اوپو با سهم ۱۰٫۳ درصد در جایگاه دوم و سوم قرار دارند. ویوو با ۹٫۸ درصد و هواوی با ۶٫۷ درصد، جایگاه‌ چهارم و پنجم فهرست مذکور را به‌خود اختصاص دادند. هواوی در سال ۲۰۱۹ با سهم ۱۷٫۶ درصدی از بازار جهانی اندروید، دومین شرکت بزرگ تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند جهان بود و سامسونگ با سهم ۲۱٫۸ درصدی همچنان جایگاه اول را دراختیار داشت.

سهم برندهای اندرویدی در بازار

ایالات‌متحده در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ با ممانعت از دریافت منابع از زنجیره‌ی تأمین خود در چین و جلوگیری از دستیابی شرکت‌های چینی به تراشه‌های تولیدشده در کارخانه‌هایی که از فناوری‌های آمریکایی استفاده می‌کنند، شرایط را برای هواوی سخت‌تر کرد. این برند درنتیجه‌ی این اقدامات سرانجام به فروش محصولات زیر برند خود موسوم به آنر نیز در ایالات‌متحده خاتمه داد و به‌جای اندروید و خدمات موبایلی گوگل (GMS) از سیستم‌عامل Harmony، پلتفرم HMS و نسخه‌ی 4G پردازنده‌های اسنپدراگون استفاده کرد.

نمای کلی پنل پشتی گلکسی A12 سامسونگ

اما محبوب‌ترین گوشی‌های اندرویدی در نیمه‌ی اول ماه جاری کدام‌ محصولات هستند؟ به گزارش فون‌آرنا، گوشی میان‌رده‌ی گلکسی A12 سامسونگ با سهم ۲٫۱ درصدی، محبوب‌ترین گوشی ماه جاری شناخته شد و پس‌از آن گلکسی A21s با سهم یک درصدی و A10s با سهم یک‌ درصدی قرار دارند. این گوشی‌ها همگی بخشی از میان‌رده‌های سری گلکسی A غول فناوری کره‌ی جنوبی هستند که از نمایشگرهای بزرگ، دوربین‌های مناسب و باتری‌های قدرتمند بهره می‌برند.

به‌عنوان مثال، گلکسی A12 از صفحه‌نمایش ۶٫۵ اینچی LCD با وضوح HD پلاس (۱۶۰۰ در ۷۲۰ پیکسل) بهره می‌برد. این دستگاه به تراشه‌ی ۱۲ نانومتری Helio P35 مدیاتک، چهار گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی مجهز شده است. این گوشی همچنین از درگاه microSD با ظرفیت یک ترابایت پشتیبانی می‌کند و در بخش پشتی آن شاهد دوربین چهارگانه شامل یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید ۵ مگاپیکسلی، دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و دوربین تشخیص‌عمق ۲ مگاپیکسلی هستیم. این محصول از دوربین ۸ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر سلفی و تماس‌های ویدیویی استفاده می‌کند.

با توجه به‌اینکه گلکسی A12 از باتری ۵۰۰۰ میلی آمپرساعتی بهره می‌برد و از شارژ ۱۵ وات نیز پشتیبانی می‌کند، تعجب ندارد که استفاده از نمایشگر HD پلاس، باعث افزایش درخورتوجه عمرباتری آن شده است.

سامسونگ در بازار گوشی‌های تاشو نیز پیشتاز است. گلکسی زدفلیپ ۳ این شرکت در سال گذشته به‌عنوان محبوب‌ترین گوشی تاشو بازار شناخته شد. اوایل سال جاری نیز شاهد معرفی گلکسی زدفولد ۴ و گلکسی زدفلیپ ۴ بودیم.

شایان‌ذکر است درحالی‌که سهم بازار اندروید در سرتاسر جهان حدود ۷۱ درصد است، اما این آمار در برخی کشورها مثل برزیل، هند، اندونزی، ترکیه و ویتنام حتی تا ۸۵ درصد نیز می‌رسد. درمورد iOS نیز سهم بازار جهانی آن حدود ۲۸ درصد است که طی چندسال اخیر تقریباً ثابت باقی مانده است. البته به‌نظر می‌رسد روند بلندمدت به‌نفع اپل باشد زیرا در پنج‌سال گذشته سهم اندروید از بازار جهانی ۱٫۸ درصد کاهش یافته، درحالی‌که iSO با رشد ۸ درصدی در این بازه، نسبت به گذشته سهم بیشتری را به‌خود اختصاص داده است.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه