آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

ظاهرا اپل در iOS 15 قابلیت کاهش نویز تماس‌ها را برای آیفون ۱۳ غیرفعال کرده است

  • -
ظاهرا اپل در iOS 15 قابلیت کاهش نویز تماس‌ها را برای آیفون ۱۳ غیرفعال کرده است

گفته می‌شود اپل در iOS15 قابلیت حذف نویز در تماس‌ها را برای گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۳ غیرفعال کرده و باعث نارضایتی برخی کاربران شده است.

حذف نویز تماس‌ها یکی از قابلیت‌های آیفون ۵ به‌بعد محسوب می‌شود و همان‌طور‌که از نامش مشخص است، ویژگی مذکور هنگام ایجاد تماس تلفنی و نویزها و صداهای محیطی را کاهش می‌دهد تا کاربران کیفیت مکالمه‌ی بهتری تجربه کنند. طبیعتا انتظار می‌رفت که خانواده آیفون ۱۳ نیز از قابلیت یادشده بهره‌مند شوند. بااین‌حال، گزارش‌های منتشرشده در انجمن ردیت نشان می‌دهد که خانواده آیفون ۱۳ مجهز به سیستم‌عامل iOS 15 فاقد این ویژگی هستند. یکی از کاربران دراین‌باره می‌گوید:

چگونه اپل می‌تواند چنین ویژگی مهمی از گوشی دوهزار‌دلاری در سال ۲۰۲۱ حذف کند؟ من گلکسی اس ۶ اج قدیمی‌ای دارم که کیفیت تماسش با آیفون ۱۳ مقایسه‌کردنی نیست. کیفیت تماس گوشی قدیمی من بسیار شفاف و بدون نویز پس‌زمینه و عالی است؛ درحالی‌که کیفیت تماس‌ها در آیفون ۱۳ پرو مکس پر از خش و نویز است.

کاربر می‌گوید که با مراجعه به اپل‌استور و درمیان‌گذاشتن مشکل، یکی از مهندسان خاطرنشان کرده است که اپل در هفته‌های آینده راه‌حلی برای این مشکل ارائه خواهد داد؛ اما ظاهرا یکی دیگر از مهندسان از این موضوع کاملا بی‌خبر بوده و بازه‌ی مشخصی برای رفع این مشکل ارائه نداده است.

به‌طور‌کلی، مشخص نیست که قابلیت حذف نویز تماس‌ها چه موقع دوباره برای گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۳ دردسترس قرار خواهد گرفت. بااین‌حال، بررسی نسخه‌های بتای iOS 15.3 نشان می‌دهند که این مشکل همچنان پابرجا است. البته طبیعتا نمی‌توان از روی نخستین نسخه‌های بتا نتیجه‌گیری کرد؛ زیرا همیشه این احتمال وجود دارد نسخه‌ی نهایی شامل قابلیت‌هایی جدا از نسخه‌های بتا باشد. به‌هرحال، باید منتظر بمانیم و ببنیم اپل چه تمهیدی برای برطرف‌کردن مشکل مذکور اتخاذ خواهد کرد.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه