آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

لوگوی اسنپدراگون 8 نسل یک، چند روز قبل از رونمایی بزرگ کوالکام فاش شد

  • -
لوگوی اسنپدراگون 8 نسل یک، چند روز قبل از رونمایی بزرگ کوالکام فاش شد

تنها چند روز مانده به مراسم رونمایی بزرگ کوالکام، لوگوی جدیدترین تراشه اسنپدراگون از وب‌سایت دموی کوالکام به بیرون درز پیدا کرده است.

حساب توییتری @Za_Raczke سه روز مانده به رویداد بزرگ کوالکام، تصویری از وب‌سایت دموی این شرکت منتشر کرد که در آن لوگوی اسنپدراگون 8 نسل یک با عنوان آیکون تست وجود دارد و در کنار تصویر این لوگو نیز عبارت Test123 نوشته شده است که به احتمال قوی به‌زودی با نام واقعی این تراشه جایگزین خواهد شد.

کوالکام نام دقیق تراشه پرچم‌دار جدید خود را اعلام نکرده است و تاکنون تنها به جدیدترین پلتفرم خود، سری 8 اسنپدراگون اشاره کرده بود.

8gxtest

در ابتدا گمان می‌رفت که نام تراشه پرچم‌دار جدید، اسنپدراگون 8 نسل یک باشد؛ اما حالا به گزارش gsmarena، این احتمال وجود دارد که این تراشه 8Gx نام‌گذاری شود.

کوالکام همین حالا هم از نام 8cx برای تراشه‌های لپ ‎تاپ‌های ویندوزی مبتنی بر آرم استفاده می‌کند؛ تراشه 8c نسخه ضعیف‌تر 8cx و 7c نسخه اقتصادی این تراشه لپ تاپی به حساب می‌آید.

براساس روال نام‌گذاری کوالکام، تراشه‎هایی که با پسوند G معرفی می‌شوند، پردازنده‌های گرافیکی با سرعتی بالاتر نسبت به بقیه تراشه‌ها هستند. برای مثال اسنپدراگون 765 و 765G و همینطور حرف X هم می‌تواند نشان‌دهنده بالارده بودن تراشه‌ها باشد.

بنابراین اگر فرض کنیم حرف C به کار رفته در نا‌مگذاری این تراشه‌ها، ابتدای کلمه Computer باشد، حرف G را می‌توان به سرعت بالای پردازنده گرافیکی مربوط دانست.

هنوز نمی‌توان از صحت این نام‌گذاری و لوگوی فاش شده اطمینان داشت و باید تا زمان برگزاری رویداد بزرگ کوالکام، ۳۰ نوامبر ۲۰۲۱ (۹ آذر ۱۴۰۰) منتظر ماند.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه