آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

منظور از شت کوین چیست؟

  • -
منظور از شت کوین چیست؟

حتماً این روزها و با اوج گرفتن قیمت برخی از رمز ارزها، شنیده‌اید که می‌گویند سمت شت‌کوین‌ها نروید؛ یا مثلاً شت کوین نخرید که ارزش نداشته و از این قبیل کلمات! با آی‌تی‌کلوپ همراه باشید تا نگاهی کلی به این موضوع بیندازیم.

منشأ کلمه شت کوین چیست؟

ابتدا باید بگوییم که اصلاً مشخص نیست که این اصطلاح یعنی شت‌کوین، از کجا آمده و چه کسی آن را خلق کرده است! برخی معتقدند که این کلمه اندکی پس از خلق بیت‌کوین در سال‌های 2008 و 2009 به وجود آمده است. درواقع اولین اشاره به کلمه شت‌کوین برمی‌گردد به یک صفحه اینترنتی BitCoin Talk در مورخ 2 نوامبر 2010 !

اما شت‌کوین یا شیت‌کوین به چه معناست؟

دو گروه از افراد فعال در بازار کریپتو هستند که نیاز به دانستن معنی این کلمه دارند. گروه اول کسانی هستند که هرروز این کلمه را در بازار و حین معاملات دیده و شنیده‌اند و اصلاً معنی آن را نمی‌دانند. گروه دوم هم کسانی هستند که معنی این کلمه را می‌دانند؛ اما دقیقاً نمی‌دانند که شت‌کوین برای کدام رمز ارزها به کار می‌رود!

شت کوین

در دیکشنری ShitCoin را این‌گونه معنی کرده‌اند: راهی بسیار خوب و عالی برای از دست دادن پول؛ یا ارز دیجیتالی بدون هیچ کاربرد یا ویژگی خاصی! به‌عبارت‌دیگر شت کوین رمز ارزی است که روزی کاملاً بی‌ارزش خواهد شد!

اگر کمی دقیق‌تر که این کلمه را توصیف کنیم، به اینجا می‌رسیم که شت‌کوین‌ها، برای توصیف آلت‌کوین‌هایی به کار می‌رود که کاملاً بی‌ارزش شده‌اند! در واقع ممکن است آلت‌کوینی روزی قیمت بالایی پیدا کند؛ اما درنهایت قیمت آن به صفر خواهد رسید!

یک شت‌ کوین به دلیل ماهیتی که دارد شاید بی‌ارزش تلقی شود، اما این موضوع باعث رشد قیمتی آن نشده و ممکن است روزی به رتبه‌های بالا در میان رمز ارزها نیز برسد!

اما کدام‌یک از ارزها شت کوین هستند؟

خب طبیعتا نمی‌شود با هیچ قطعیتی در مورد هیچ رمز ارزی این صحبت را مطرح کرد! چون این کلمه تعریف خاص و آکادمیکی ندارد. مثلاً روزی به دوج کوین این واژه نسبت داده شد؛ اما همین ارز بی‌ارزش این روزها در رتبه‌های بالای حجم بازار قرار دارد و جز ارزهای دیجیتالی است که طرفداران بی‌شماری داشته و قیمت مناسبی هم دارد.

جالب است بدانید که تحلیلگرهایی در دنیا هستند که کل بلاک چین را قبول نداشته و بیت کوین را نیز یک شت‌کوین می‌دانند!

اولین استفاده از شت‌ کوین

اولین مورد استفاده از این کلمه در تاریخ 2011 بوده است. پس از آن تا تاریخ 2017 که بازار کریپتو رونق فراوانی داشت، کسی از این کلمه خیلی استفاده نمی‌کرد!

خب، با توجه به تعاریف بالا، به نظر شما الان به کدام‌یک از رمز ارزهای بازار می‌توان این واژه را نسبت داد؟ آیا اصلاً رمز ارزی داریم که بتوان با قطعیت به آن شت‌کوین گفت؟!

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه