آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

واکسیناسیون کرونا با واکسن ایرانی هفته آینده آغاز خواهد شد

  • -
واکسیناسیون کرونا با واکسن ایرانی هفته آینده آغاز خواهد شد

بنا به اعلام وزیر بهداشت، تزریق عمومی و داوطلبانه دو واکسن‌ کرونای ایرانی از هفته آینده آغاز خواهد شد.

وزیر بهداشت از آغاز واکسیناسیون کرونا با واکسن ایرانی از هفته آینده خبر داد. به‌ گفته سعید نمکی، طبق قول وزارت بهداشت مبنی بر آماده شدن واکسن‌های ایرانی تا پایان بهار، واکسیناسیون کرونا از هفته آینده آغاز خواهد شد. نمکی واکسن‌ کوو ایران برکت و واکسن مشترک انستیتو پاستور با کشور کوبا ‌را جزو «بی‌ضررترین، باکیفیت‌ترین و مطمئن‌ترین واکسن‌‌های حال حاضر دنیا» توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، وزیر بهداشت تصریح کرد که فاز یک و دو کارآزمایی بالینی واکسن پاستور و برکت با موفقیت سپری شده است و فاز سوم نیز به‌خوبی پیش می‌رود. نمکی می‌گوید کشورهایی ازجمله چین، روسیه و هند نیز پس از خاتمه یافتن فاز یک و دو کارآزمایی واکسن‌هایشان، تزریق را آغاز کردند؛ البته تزریق این دو واکسن در فاز کنونی داوطلبانه خواهد بود.

وزیر بهداشت همچنین گفت خود او نخستین کسی است که واکسن کرونای ایرانی را دریافت خواهد کرد. طبق اعلام مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت، تا پایان کارآزمایی‌ها نمی‌توان به‌طور دقیق مقدار ایمنی‌زایی واکسن‌ها را اعلام کرد اما به‌صورت کلی واکسن برکت و پاستور بین ۸۰ تا ۹۰ درصد اثربخشی دارند.

واکسیناسیون کرونا با واکسن وارداتی از بهمن‌ماه سال گذشته آغاز شد. پس از اتمام واکسیناسیون کادر درمان و بهداشت، تزریق به سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای آغاز شد و این مرحله هنوز ادامه دارد. وزیر بهداشت می‌گوید تزریق واکسن کرونا برای جمعیت بالای ۶۰ سال، بیماران صعب‌العلاج، سرطانی و خاص حداکثر تا اوایل تیرماه به طول می‌انجامد.

نمکی اضافه کرد ۸۵ درصد مرگ‌ومیرهای ناشی از کووید ۱۹ در گروه سنی بالای ۶۰ سال و افراد دارای بیماری زمینه‌ای رخ می‌دهد و تزریق واکسن به این گروه‌های سنی و بیماران، در کاهش مرگ و میر و بستری‌ شدن مؤثر است.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه