آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

ویژگی Panlingual در اندروید ۱۳ امکان انتخاب زبان متفاوت برای هر برنامه را فراهم می‌کند

  • -
ویژگی Panlingual در اندروید ۱۳ امکان انتخاب زبان متفاوت برای هر برنامه را فراهم می‌کند

ظاهرا گوگل درحال‌کار روی ویژگی Panlingual در اندروید ۱۳ است که می‌توان زبان هر برنامه را جدا از زبان پیش‌فرض سیستم‌عامل به‌دلخواه انتخاب کرد.

به‌نقل از فون‌آرنا و به‌گفته منبعی قابل اعتماد از اندرویدپلیس، گوگل درحال توسعه‌ ویژگی جدیدی برای اندروید ۱۳ با نام رمز «Panlingual» است که به کاربران این امکان را می‌دهد تنظیمات زبان هر برنامه را به انتخاب خود جدا از تنظیمات کل سیستم اعمال کنند.

برای مثال، کاربری که از زبان انگلیسی به‌عنوان زبان سیستم‌عامل اندروید استفاده می‌کند، ممکن است از این ویژگی برای تنظیم برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی به زبان اسپانیایی بدون تغییر در زبان سیستم‌عامل استفاده کند یا اگر کاربر نیاز به استفاده از زبان دیگری دارد، می‌تواند برنامه‌های کاری خود را روی آن زبان تنظیم کند و سایر برنامه‌ها را به زبان بومی نگه دارد.

هنوز ویژگی جدید Panlingual در مراحل اولیه توسعه است و احتمال تغییر نیز وجود دارد. طبق شایعه، Panlingual در صفحه App info (اطلاعات برنامه) قابل مشاهده است یا در تنظیمات App languages (زبان‌های برنامه جدید) واقع در صفحه Language & input (زبان و ورودی) در تنظیمات قرار دارد. با اضافه‌کردن ویژگی Panlingual به‌عنوان تنظیمات جداگانه، گوگل به کاربران اجازه می‌دهد تا زبان برنامه موردنظر را تغییر دهند.

نکته‌ی قابل توجه این است که برای استفاده از ویژگی Panlingual، باید خود برنامه‌ها از زبان‌های دیگر پشتیبانی کنند؛ چراکه اگر برنامه‌ای فقط از یک زبان پشتیبانی کند، Panlingual چندان کاربردی نخواهد داشت. بااین‌حال، گوگل در اندروید ۱۲ پشتیبانی از ترجمه درون‌خطی را اضافه کرده است. بنابراین این احتمال در آینده وجود دارد بدون اینکه توسعه‌دهندگان زبان‌های دیگری را به برنامه خودشان اضافه کنند، اندروید بتواند برنامه‌ها را ترجمه کند.

در‌حال‌حاضر، برنامه‌های اندروید به زبان سیستم‌عامل متکی هستند. اگر یک برنامه بیش از یک زبان پشتیبانی می‌کند، انتخاب زبان دیگر مستلزم جستجوی گزینه مناسب در منو‌ی خود برنامه است. در این مرحله هیچ راه ساده‌ای برای تغییر زبان وجود ندارد. انتظار می‌رود گوگل با استفاده از ویژگی Panlingual، این ناسازگاری را برای کاربران اندرویدی برطرف کند.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه