آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

گرایش رسانه‌های اجتماعی به بیت‌کوین به بالاترین رقم در تاریخ رسید

  • -
گرایش رسانه‌های اجتماعی به بیت‌کوین به بالاترین رقم در تاریخ رسید

با افزایش قیمت بیت‌کوین این رمزارز چندین رکورد کلیدی در توئیتر را شکسته است. داده‌های تحلیلی توئیتر نشان می‌دهند که با رشد قیمت بیت‌کوین و عبور آن از مرز قیمتی 30 هزار دلار علاقه رسانه‌های اجتماعی به این ارز دیجیتالی نیز در بسیاری از حوزه‌های کلیدی رکوردهای جدیدی را به ثبت می‌رساند.


مدیر رسمی موسسه The TIE؛ یک شرکت داده‌ای فعال در زمینه رمزارزها با انتشار توئیتی در ساعات پایانی روز شنبه نشان داد که تعداد توئیت‌های منحصربه‌فرد در زمینه بیت‌کوین به بالاترین سطح خود در تاریخ رسیده است. بدین‌ترتیب رکورد 64 هزار حساب‌کاربری توئیتری رویت شده طی دوره صعودی پیشین بازار در سال 2017 شکسته شد:

“تعداد حساب‌های کاربری منحصربه‌فرد توئیتری با پست‌هایی در زمینه Bitcoin# اخیرا به بالاترین رقم خود در تاریخ یعنی 66832 مورد رسیده است. این رقم در مقایسه با رکورد 64652 اکانت توئیتری در روز 27 دسامبر سال 2017 نیز به‌مراتب بیش‌تر است.” – TheTIEIO@؛ 3 ژانویه 2021

جوشوا فرانک؛ مدیرعامل موسسه The TIE اطلاعات بیش‌تری را در اختیار وبسایت CoinTelegraph قرار داده است. این داده‌ها نشان می‌دهند که میزان علاقه رسانه‌های اجتماعی به رمزارزها کماکان در حال افزایش بوده و این موضوع صرفا به بیت‌کوین محدود نخواهد بود.

بر اساس اعلام آقای فرانک از زمان انتشار توئیت موسسه The TIE تعداد توئیت‌های منتشر شده در زمینه بیت‌کوین برای نخستین بار به بیش از 70 هزار مورد رسیده است. مجموع تعداد توئیت‌ها رکورد 135 هزار موردی در دسامبر سال 2017 را شکست و به 140 هزار مورد رسید. همچنین تعداد کل توئیت‌ها در زمینه رمزارز طی مدت 24 ساعت به بالاترین رقم خود در تاریخ یعنی نزدیک به 250 هزار توئیت رسید.

با این‌حال چنین رشدی صرفا محدود به توئیتر نیست. وبسایت CoinTelegraph پیش‌تر گزارش داد که میزان جستجوی عبارت “Bitcoin” همزمان با رشد قیمت این رمزارز به شکل چشمگیری افزایش پیدا می‌کند. به‌طور مشابه میزان جستجوی عباراتی نظیر “نحوه خریداری بیت‌کوین” نیز در حال افزایش است. با این‌حال موضوع تعجب‌آور اینکه میزان جستجوی عبارت “نحوه خرید اتریوم” با وجود افزایش 20 درصدی طی مدت 24 ساعت و رسیدن به قیمت 950 دلار طی مدتی کوتاه کماکان در سطح پایینی باقی ماند.

بر اساس گمانه‌زنی بسیاری از افراد چنین افزایشی مدیون نگرانی موسسات بابت از دست دادن سرمایه خود است. در حال حاضر این موسسات به سهم خود و با جنونی سوداگرانه مشغول تصرف دارایی‌های سرمایه‌گذاران خرده پا هستند.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه